هک چیست و هکر کیست؟

هک چیست و هکر کیست؟

هک کردن به معنی یک روش کاملا هوشمندانه و سریع جهت نفوذ و سو استفاده کردن از یک سیستم رایانه ای و از طریق روش های غیر متعارف و بدون دسترسی مستقیم شخص هکر به دستگاه هدف می باشد. در واقع هک یک روش کاملا حرفه ای و با تخصص بسیار بالا جهت دسترسی توسط روش های غیرقانونی به داده ها و اطلاعات محرمانه یک سیستم و یا یک شبکه رایانه ای توسط هکر می باشد که با استفاده از ابزارها و متدهای برنامه نویسی فوق حرفه ای انجام می شود.

به همین دلیل هم در ادبیات فارسی، هر گونه ورود و دسترسی غیر مستقیم و حتی روش های نظارتی بر دستگاه های هوشمند موبایلی و کامپیوتری تحت عنوان هک شناخته می شوند. به فرض مثال، تمام افراد روش کنترل و نظارت مخفی بر سیستم عامل اندروید را با عنوان هک کردن اندروید می شناسند و یا کنترل و مدیریت گوشی تلفن های همراه را با عنوان هک گوشی از راه دور یاد می کنند.

در این بخش قصد داریم شما را با اصلاحات مربوط به هک کردن و روش های کنترل سیستم های هوشمند موبایل و کامپیوتر آشنا کنیم. همچنین برنامه مکسیروید را به شما معرفی کنیم که بدون نیاز به داشتن دانش برنامه نویسی و دیدن دوره های پیچیده آموزش هک، بتوانید مدیریت لازم را بر عملکرد گوشی فرزندان خود در فضای مجازی و واقعی را داشته باشید.

همچنین به صورت کامل به موارد زیر می پردازیم:

  • روش های هک تلگرام
  • روش های هک واتساپ
  • روش های هک اینستاگرام
  • ابزار های نظارت بر وایبر
  • روش های کنترل پیام رسان لاین

لازم به ذکر است، در مطالب بالا، تنها به تکنیک های کنترلینگ قابل استفاده برای کنترل گوشی فرزند توسط والدین در جهت امنیت و نظارت بر فرزندان زیر ۱۸ سال اشاره شده است و در ادامه مطلب، روش های کاملا دقیق جهت جلوگیری از هک شدن گوشی موبایل آموزش داده شده است

هکر کیست و از چه طریقی ما را هک می کند؟

کلمه هکر به شخصی اشاره دارد که با تخصص های حرفه ای خود قصد دارد با انجام برخی عملیات های نا متعارف و بصورت کاملا مخفی، به سیستم ها و حریم خصوصی دیگران نفوذ کند و اطلاعات مورد نظر خود را در فضای سیستم قربانی پیدا و از اطلاعات محرمانه هدف سو استفاده کند. هکرها “Hackers” معمولا از طریق باگ “Bug” به سخت افزار و نرم افزار قربانی خود نفوذ و دست پیدا می کنند. اما در گاهی اوقاط همین باگ ها می توانند از عدم تمرکز لازم و سهل انگاری ها و یا فعالیت های غیر ایمن افراد باشند؛ که منجر به نفوذ و دسترسی هکر به دستگاه و یا اطلاعات محرمانه و شخصی ما می شود.

به فرض مثال: در برخی مواقع هک شدن گوشی موبایل و بدست آوردن کلمه های عبور توسط هکرها، قرار دادن دستگاه و گوشی تلفن همراه موبایل در دست افراد سودجو یک سهل انگاری یا یک باگ انسانی “Human bug” به شمار می آید. چرا که از این طریق، یک هکر به سادگی هرچه تمام تر می تواند با استفاده از کد بازیابی، امکان نفوذ و دسترسی خود را به اطلاعات ما در دستگاه و یا برنامه مورد نظر خود فراهم سازد.

نام چهار هکر برتر دنیا را بشناسید

کوین میتنیک جاناتان جیمز
آلبرت گونزالز کوین پولسن

در کل “هکر ها” در شش دسته تقسیم بندی می شوند

هکرهای کلاه سفید

این نوع از هکرها که به هکرهای کلاه سفید “White Hat Hackers” معروف هستند، معمولا متخصصین شبکه و امنیت بوده و وظیفه اصلی آن ها نشان دادن نقاط ضعف و قوت سیستم می باشد. بسیاری از هکرهای کلاه سفید در شرکت های بزرگ امنیتی و شبکه ای نظیر مایکروسافت، گوگل و سیسکو (cisco) در سمت های حساس سازمانی مشغول به کار هستند.

هکرهای کلاه صورتی

این نوع از هکرها که به هکرهای کلاه صورتی “Pink Hat Hackers” معروف هستند، معمولا بازه سنی ۱۵ تا ۲۵ سال را شامل می شوند، اما این دسته از هکرها دانش چندانی از هک نداشته و صرفا برای نشان دادن قدرت خود با استفاده از برنامه های از پیش نوشته شده توسط هکرهای مطرح شده در مباحث قبل، اقدام به هک سایت های آسیب پذیر و افراد می کنند.

هکرهای کلاه خاکستری

این نوع از هکرها که به هکرهای کلاه خاکستری “Gray Hat Hackers” معروف هستند و همانطور که از نامشان پیداست، معمولا اهدافشان چیزی بین اهداف هکرهای کلاه سفید و هکرهای کلاه سیاه می باشد. مثالی که می توان از کار این هکر ها زد، هک کردن اکثر سایت های مخرب و تبلیغاتی گروه تکفیری داعش می باشد که نمی توان آن را بخاطر اینکه عمل هک می باشد، ناپسند دانست.

هکرهای کلاه سیاه

این نوع از هکرها که به هکرهای کلاه سیاه “Black Hat Hackers”معروف هستند، دقیقا در مقابل هکرهای کلاه سفید قرار می گیرند و هدف اصلیشان نفوذ به سیستم ها، سرقت اطلاعات کاربران و سازمان ها و در نهایت از کار انداختن سیستم ها به هر طریقی می باشد.

اعمال این افراد بزرگترین صدمات را به سیستم ها و سازمان ها وارد می کند که نشان از قدرت بالای برنامه نویسی و دانش رایانه ای آن ها می دهد را به راحتی می توان با جستجو بدست آورد.

برنامه هایی نظیر برنامه هک تلگرام، هک اینستاگرام، هک ایمو و واتس آپ که گاهی به سادگی و گاهی با برنامه نویسی های سخت و طاقت فرسا انجام می شود، نمونه های مختلفی از کارهای هکر های کلاه سیاه می باشند.

هکرهای کلاه قرمز

این نوع از هکرها که به هکرهای کلاه قرمز “Red Hat Hackers” معروف هستند، تقریبا شبیه به هکرهای کلاه سفید هستند و هدف اصلی آن ها متوقف کردن کارهای خرابکارانه هکرهای کلاه سیاه است.

با این حال یک تفاوت عمده آن ها با هکرهای کلاه سفید، پایبند نبودن آن ها به هیچ قاعده و قانونی در تقابل با هکرهای کلاه سیاه است. مثلا اگر کلاه سفیدها گاهی به گزارش خرابکاری های کلاه سیاه ها اکتفا می کنند، ولی هکر کلاه قرمز ترجیح می دهد که شخصا به مقابه با آن ها پرداخته و با روش های مختلف کاملا آن ها را به زیر بکشد.

آیا هک کردن در ایران جرم محسوب می شود؟

هک کردن نه تنها در ایران بلکه در سراسر دنیا یک کار غیر اخلاقی و تخلف محسوب می شود و برای آن در شرایط خاص جرایم و قوانین خاص آن وضع شده است. در کشور ما نیز قوانین در نظر گرفته شده در این حوزه به شرح زیر می باشد: طبق (ماده ۲۵) هر فردی که مرتکب هر یک از تخلفات زیر شود، به حبس از نود و یک روز تا یک سال یا جزای نقدی از پنج میلیون ریال تا بیست میلیون ریال یا هر دو مجازات محکوم خواهد شد.

الف) تولید، انتشار یا توزیع و در دسترس قرار دادن داده ها، نرم افزارها و یا هر نوع ابزار الکترونیکی که صرفاً به منظور ارتکاب جرایم رایانه ای به کار می رود.

ب) فروش، انتشار یا در دسترس قرار دادن گذرواژه (پسورد) یا هر اطلاعاتی که امکان دسترسی غیرمجاز به داده ها یا سامانه های رایانه ای یا مخابراتی متعلق به دیگری را بدون رضایت او فراهم می کند.

ج) انتشار یا در دسترس قرار دادن محتویات آموزش دسترسی غیرمجاز، شنود غیرمجاز، جاسوسی رایانه ای و تخریب و اخلال در داده‌ها یا سیستم های رایانه ای و مخابراتی نیر در فهرست این جرائم قرار دارند.

پس در نظر داشته باشید که اگر از سرویس سامانه مراقبت از خانواده و خارج از چهارچوب مندرج در بخش قوانین سامانه استفاده نمایید، مرتکب تخلف شده اید و می بایست پاسخگوی عواقب استفاده غیر مجاز از برنامه را در مراجع قانونی باشید.

سوالات متداول در خصوص هک و نفوذ

دنیای هک بسیار گسترده است و سوالات متعددی را برای ذهن ما ایجاد می کند، اما با این حال می توانیم باز هم تعداد زیادی از سوالات رایج را در این بخش به شما پاسخ دهیم. پس سوالات زیر را نیز بررسی نمایید، شاید پاسخ سوال شما نیر در یکی از موارد زیر قرار داشته باشد

تفاوت هک و کرک در چیست؟

هک به معنی نفوذ و ایجاد دسترسی در یک سیستم است اما کرک به معنی رمزگشایی و بازیابی اطلاعات در مسیر قابل فهم برای ِکرکر است. Cracker در واقع کسی است که کرک را انجام می دهد. این روش معمولا برای استفاده رایگان از سرویس ها و نرم افزارها کاربرد دارد.

برای یادگیری و آموزش هک باید چکار کنم؟

برای شروع یادگیری هک باید، ابتدا با انواع سکو های سخت افزاری و سیستم عامل های مرتبط آشنا شد. سپس زبان های برنامه نویسی متعدد همانند پایتون، C++، PHP، جاوا و.. را یاد گرفت. تا بتوانید با دانش فنی و تلفیق خلاقیت و هوش فردی موفق به استفاده از باگهای احتمالی شوید.

برای یادگیری و آموزش هک باید چکار کنم؟

برای شروع یادگیری هک باید، ابتدا با انواع سکو های سخت افزاری و سیستم عامل های مرتبط آشنا شد. سپس زبان های برنامه نویسی متعدد همانند پایتون، C++، PHP، جاوا و.. را یاد گرفت. تا بتوانید با دانش فنی و تلفیق خلاقیت و هوش فردی موفق به استفاده از باگهای احتمالی شوید.

آیا فیلترشکن ها می توانند ما را هک کنند؟

بله سرویس دهنده های مشابه که به صورت رایگان از مارکت های غیر رسمی ارائه می شوند می توانند باعث ایجاد نفوذ، دسترسی و سرقت اطلاعات شما شوند. به همین خاطر تا حد امکان توصیه می شود از سرویس های اختصاصی و یا شناخته شده استفاده نمایید.

آیا فیشینگ جزو روش های هک می باشد؟

در واقع فیشینگ ترفندی برای دستیابی به اطلاعات افراد به حساب می آید، که چون در نهایت به نفوذ و سوء استفاده منجر می شود در دسته فعالیت های هک و جاسوسی اطلاعات قرار میگیرد.

آیا برنامه مکسیروید یک نرم افزار هک گوشی است؟

نرم افزار یا برنامه هک، به برنامه ای گفته می شود که فقط جهت انجام اعمال مجرمانه و یا دسترسی های غیر مجاز طراحی می شود. مانند هزاران تروجانی “Trojan” که روزانه برای نفوذ و جمع آوری رمزهای ورود افراد ناشناس و با هدف سو استفاده در سطح اینترنت و به صورت کاملا مخفی و نامحسوس گسترش داده می شوند و در برخی مواقع در قالب یک برنامه جانبی و به صورت پنهان، شروع به سرقت اطلاعات اشخاص می کند.

اما برنامه “مکسیروید” یک برنامه کنترلی ویژه والدین، جهت نظارت بر فعالیت های فرزندان زیر ۱۸ سال خود می باشد. این برنامه به صورت کاملا نامحسوس و یا مخفی در سطح اینترنت گسترش داده نمی شود و هرگز بدون اجازه شخص و دسترسی به گوشی تلفن همراه مورد نظر قابل استفاده نمی باشد. همچنین بر اساس تفاهم نامه مندرج در شرایط استفاده از این سرویس، مسئولیت استفاده غیر مجاز از آن، بر عهده شخص خاطی می باشد و در صورت مشاهده خدمات رسانی به حساب مربوطه متوقف خواهد شد.

در واقع این برنامه یک ابزار کنترل فرزندان است که فعالیت های روزانه گوشی موبایل فرزندان در فضای مجازی را به والدین گزارش می دهد و امکان اعمال کردن محدودیت هایی چون: مسدود کردن وب سایت ها، نرم افزارها و یا تغییر کارکرد فرزند در ساعات استفاده از گوشی موبایل، تبلت و سایر دستگاه های هوشمند را برای والدین ممکن می سازد.

چگونه از برنامه مکسیروید برای کنترل گوشی استفاده کنیم؟

پنل کاربری سامانه مراقبت از خانواده مکسیروید | Maxiroid

نظارت و کنترل گوشی با مکسیروید

وارد پنل مکسیروید شوید و تمام فعالیت های گوشی فرزند خود را تحت کنترل و نظارت بگیرید. توجه داشته باشید که تمام اطلاعات با پروتکل امن Https محافظت می شوند

دانلود برنامه سامانه مراقبت از خانواده مکسیروید | Maxiroid

دانلود و فعالسازی برنامه مکسیروید

پس از خرید اشتراک، برنامه ارائه شده را مطابق با آموزش های ارائه شده، دانلود و نصب کنید. دقت داشته باشید آیکن برنامه نظارتی پس از نصب بصورت کامل مخفی می شود

ثبت نام در سامانه مراقبت از خانواده مکسیروید | Maxiroid

ثبت نام در سامانه مکسیروید

در کمتر از یک دقیقه در سامانه مکسیروید ثبت نام کنید و پس از خرید اشتراک، پنل کاملا فارسی، برای شما فعال شده و می توانید برنامه را از داخل پنل خود دانلود کنید

مکسیروید

اولین سامانه کنترل و ردیابی گوشی موبایل در ایران
Maxiroid, the first mobile phone control and tracking system in Iran

جهت برخورداری از خدمات سامانه مکسیروید، هم اکنون اشتراک خود را خریداری نمایید